26 Aralık 2013 Perşembe

Tam saha pres, tam saha savunma

 
Hayatın her alanında tam saha pres uygulayan iktidar, diğer yanda tam saha savunma yapan geniş bir halk yığını…

Çiftçi dayımdan başlayalım…
 
Domates ekerdi, bu yıl başına gelecekleri hissettiği için dikmedi. Kazandı! Çünkü dayım traktör kullanıyor. Ona kaç kere söyledim; “dayı sen sat bu traktörü. Sana güzel bir yelkenli yat alalım. Evden çıkarken motoru çalıştır. Uygun rüzgar bulursan yelkenle çift sürersin. Baya bir yakıt tasarrufu yaparsın” dedim. Zor kaçtım… Yatı olsaydı mazotu ucuza alacaktı. Adam köylü anlamadı beni…
 
Emekli amcamın durumu fena değil…
 
Buradan bakınca en azından ben öyle hissediyorum… Sanırım. Amcam sabah erkenden kuyruğa girmiş, maaşını çekmiş eve geldi. “Hayırdır amca” dedim. Amcam; “Beni eve kadar götür” dedi… Ev dediği yolun karşısı… Benim kapıma geleceğine kendi kapısından girse çoktan yemeğe otururdu. Amcam on gündür bende… Tamam, amcam. İstediği kadar kalsın tabi… Yengem de doğal gaz faturasıyla ısrarla onu bekliyor… Amcamı oyuna sokmak lazım. Kondisyonu yerinde 75 yıldır direniyor. Son 10 yılda mucizeler yarattı!
 
Kahveden çıkmayan yeğenim ikinci kez askere gitmenin planlarını yapıyor… Olmazsa sınava girip “derbeder üniversitesi, kırık kanat iş yaratma MYO” benzeri bir yerde profesyonel öğrenciliğini sürdürmeye çalışıyor. Geçen gün “her öğretmenlikten mezun olan öğretmen olacak diye bir şey yok” gibisinden bir cümle duymuş. Dershaneler kapanmadan kayıt yaptırmaya çalışıyor…
 
Oğlumun telefon giderlerindeki son artış dikkate değer… Nereden baksan üç katına çıkmış durumda. “Zam falan mı geldi kontura?” Gelmemiş… Kızlı erkekli görüşmeme kararı almışlar. Telefonla iletişimi arttırmışlar sadece. Hiç olmazsa okulları kurtaralım diye düşünmüşler. Yuh! Bunun ucu bile bana dokunuyor…
 
Bütün bunlar olurken…
 
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2013 yılı Tüketici Fiyatları Endeksini belirlemek için bir anket yapar…
 
• Hangi dine mensupsunuz?
• Kendinizi hangi mezhebe ait hissediyorsunuz?
• Aşağıdaki namazları ne sıklıkla kılarsınız?
• Vakit namazlarını camide veya mescitte kılar mısınız?
• Dışarı çıkarken başınızı örter misiniz? Birinden borç almaktansa az faizli kredi çekmeyi tercih eder misiniz?
• Az olmak kaydıyla yalan söylemek günah mıdır?
• Sarhoş olmayacak kadar içki içmek günah mıdır?
• Alevi misiniz, Sunni misiniz?
•Sizce köpek giren eve melek girer mi?
• Alevilik, Bektaşilik, Kadirilik gibi oluşumlardan birine mensup musunuz?
• Dini kimden öğrenirsiniz?
• Aileniz ne kadar dindardır? Hangi dine mensuptur?
• Oruç, hac, zekat, fitre, kurban kesme gibi ibadetlerle ilgili durumunuz nedir?
• Ne sıklıkla dua edersiniz?
• İbadetlerinizin kazasını yapar mısınız?
• Oy verirken adayın dindar olup olmadığını önemser misiniz?
• Miras paylaşımında erkeklere iki kat pay mı verirsiniz?
• Laiklik İslamı özgürce yaşamanın teminat mıdır?
• Ne zaman dua edersiniz?
• Loto oynar mısınız?
• Misafirlikte kadınlar ve erkekler aynı mı oturursunuz?
• Allanın varlığına inanıyor musunuz?
 
TÜİK başkanına bir yardımım dokunacaksa ona bu anketi dayım, amcam, yengem, yeğenim ve diğer savunma oyuncularıyla yapmasını şiddetle öneririm…
 
Hakikaten cevapları çok net…
 
:))
 
-geMici-
 
 
BATI-feneri ÇAKMAYA DEVAM EDİYOR….

Hiç yorum yok: