27 Mayıs 2016 Cuma

Matematik dersleri

Benim matematiğim fena sayılmazdı. Hiç 10 almadım ama bir iki defa 8’i gördüğümü –övünmek gibi olmasın- anımsıyorum. Sıfır alsam ne olur? En azından 18 Mayıs’taki CHP gurubundan matematiğimin daha iyi olduğunu artık biliyorum ve kesinlikle eminim...

İşte kesin kanıtı…

550 Milletvekilinde 330 oyla referandumun yolu açılıyorsa 526 Milletvekili olan mecliste referanduma gitmek için kaç oy gerekir… Hesap basit. İçler dışlar çarpımı yapıyorsunuz ve karşınıza çıkan rakam 315,6… 6’yı tamam bağlarsak 316 milletvekili yeterli olur.

Yani AKP’nin 317 milletvekili sayısı referandum için yeterli hatta “1” fazla bile… Yeter ki, başkanlık için referanduma gitmek istesinler.

Neden hesabı 526 milletvekili üzerinden yaptık?

Eğer meclisteki milletvekili boş sandalye sayısı % 5’in altına inerse ara seçim yapılır. Ara seçime gerek yok. Sadece 24 milletvekilinin altı ay üften püften meselelerle ceza almaları yeterli. Milletvekillikleri otomatik düşecek. Aldıkları 6 ay ve üzeri cezalardan içeri bile girmeyecekler.

Demokratik ülke! 6 ay ceza alanı da içeri alacak değiliz ya…

Geriye kalan 526 milletvekili her şey için yeterli… Hatta dediğim gibi “1” oyda artıyor…
Sayın Kılıçdaroğlu dokunulmazlıklar için gidilecek bir referandum memleketi böler demişti. Aynı düşüncedeyim. Sonbaharda 317 oyla gidilecek başkanlık referandumu umarım birleştirici olur.

Ben milletvekili değilim ama biraz matematik biliyorum. En azından içler dışlar çarpımını…
İktidar gayet rahat görüntü çiziyor. Onların da aceleleri var gibi… Alelacele başbakan değiştirdiler. Birçok isim kabine dışı. Normal sayılabilir belki ama bu koşullarda ne kadar normal?

Haziran gayet ısınacak gibi… Bir kere Amerika’dan gelen “Rıza” haberleri hiç iyi değil… Dış politikada 180 derece dönüşümler bekleniyor… Çözüm süreci yok hükmünde sayılmıştı. Şimdi de kabineden izleri silindi. Bütün bunlar, değişimler AKP’yi aklar mı aklamaz mı birlikte göreceğiz…

Hangi ülkede ve nasıl bir ülkede tüm sorunların kaynağı muhalefet gösterilir? Ben öyle bir ülke bilmiyorum. Herhalde muhalefetin olmadığı bir ülkede bu olabilir…

Oluyor mu?

Gayet şahane oluyor…

-geMici-


BATI-feneri ÇAKMAYA DEVAM EDİYOR…





Hiç yorum yok: